4 hozzászólás

  1. Fábián Ákos

    KEdves Blog!

    A gondom a következő. Talán mert többször levettem a kónuszon lévő porvédőt, az eldeformálódott (8-as van benne). Ez nem is lenne baj, mert elvileg nem ér hozzá az agyban lévő porvédőhöz (labirintus rendszer), a gondom az, hogy beljebb csúszik a két kis kónuszon lévő rovátka mellől. Tehát a kónusz körül forog. Talán azért mert zsír került a gyűrű és a kónusz közé? Mit lehetne tenni? Nem szeretném újra cserélni, túl macerás (végre össze van rakva, és nem is igen kapok olyat). Esetleg pici pillanatragasztót nyomjak közé? Ha ki is húzom, mikor helyére nyomom a gumisapka porvédőt, az beljebb nyomja. Meg gondolom, a gumisapka is magával forgatja.
    Üdvözlettel
    Ákos

    • Kedves Ákos!
      Remélem jól értelmezem a problémát 🙂 Ha jól gondolom, akkor ez egy olyan fajta hátsó kerékagy, aminél van a kónuszon egy gumi porvédő, és erre jön egy fém sapka. A problémád pedig a belső, gumiból készült darabot érinti. Ha ugyanarra a típusra gondolunk, akkor itt a belső gumi réteg a fő védelmi vonal, a külső rész esztétikailag fontos, valamint a belső gumi alkatrészt védi a fizikai behatásoktól. A gumi rész ebben az esetben foroghat a kónuszon (persze ha lötyög akkor az már nem jó). A porvédőn lévő alsó és a felső vájatnak pontosan illeszkednie kell, mivel ez tartja a helyén, illetve ha nincs az erre kialakított vájatban a gumi porvédő pereme, akkor a feladatát se látja el. A beragasztást semmiképpen se ajánlom, két okból: Az egyik hogy a gumit tönkreteszi a pillanatragasztó, megkeményedik tőle, a másik hogy később nem tudod szétszedni.
      A jelenség okára így látatlanban azt tudom csak tippelni, hogy ha a két oldalon különböző magasságú kónusz csavarok vannak, akkor összecserélhetted és túl magas a problémás oldal, emiatt nyomja túlságosan be a külső sapka a porvédőt. Esetleg ha olyan fajta aminél valamilyen távtartók is vannak, akkor ott lehet a bibi. Esetleg egy-két képet ha tudsz küldeni (akár e-mailben, akár feltöltve valahova és ide linkelheted), akkor további tippek juthatnak eszembe.
      Sok sikert! 🙂

  2. Seres István

    Nekem nem tudom miért többet kell tekernem. A bicigli hogy elinduljon a hátsó kerék (van amikor egész tekerés és akkor se indul ell) ez miért van? Kontrás bicigli

    • Szia!
      Ez nem annyira a cikk témájához kapcsolódik, nem a csapágy lesz a hiba forrása. Amúgy a megoldás a szabadonfutó lesz, hiába tekered előre, ha nem reteszel össze. Kontrás bringáknál a kontra miatt gyakran nagyobb hőterhelést kap a benne lévő kenőanyag és elöregszik. Nagy valószínűséggel egy tisztítás és újra zsírozás megoldja a problémát.

Hozzászólás a(z) Seres István bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

 

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .