4 hozzászólás

  1. Kocsis László

    Nekem a hagyományos kónuszos csapágyak közelebb állnak a “szívemhez”. 🙂
    A konstrukció jó kiforrott technika,viszont nekem problémát okoz a megfelelő minőségű csapágyak beszerzése.Ha valaki tud olyan honlapot ahonnan lehet rendelni jó minőségű régebbi kerékpárokba való minőségi hagyományos csapágyakat ill pedálokat, akkor megírhatja.
    A régi csepel,favort ill. német bicikli csapágyai jó minőségűek voltak,de pl. egy hónappal ezelőtt vettem új csapágyat a kontrafékes bicikimbe és 1 hét alatt széttört benne 2 golyó.(pedig jó volt beállítva)
    Az ipari csapágyas MTB-kel nem volt eddig rossz tapasztalatom,Hosszú ideig jól működnek.
    Ez igaz a pedálokra is.Egy ipari csapágyas pedál jó sokáig,de a mai india hagyományos csapágyas pedálok 1 évet bírtak nálam.
    De ez inkább minőségi probléma,mert a régi csepel és szovjet bicikli pedálok több évig hibátlanul működtek.
    A mai városi emberek szerintem nem szeretnek biciki szerelésssel foglalkozni ill. nem értekenek hozzá,inkább kerékpár szervizbe viszik a gépüket.Ezért hosszú távon az ipari csapágy ki fogja szorítani a hagyományosat.

    • Azt nem gondolom hogy az ipari csapágyas rendszer kiszorítaná hosszútávon a kónuszost, mert az olcsó kínai kategóriában egy csapágy árából gyártanak 3 pedált 🙂 A prémium kategóriában szintén nem gondolnám hogy ez így lenne. Az viszont valóban igaz, hogy az átlagember nem áll neki kónuszt állítani, és így a számára készült termékekben növekszik és növekedni is fog az ipari csapágyas termékek aránya.

  2. Zsolti

    Alapvetően ipari csapágy hívő vagyok, mert elegem van a rengeteg szívásból a kónusz beállításával. (Megjegyzem, eddig csak 1 sebességes Csepel tanyabájkjaim voltak, most akarok venni valami normális tracking-et, lehetőleg úgy, hogy én rakom össze) Elszörnyedve tapasztaltam, hogy ezeknek a csapágyaknak, ami a kerékpárokon iparinak neveznek, semmi köze az ipari csapágyakhoz. Az ipari csapágy ott kezdődik, hogy 6205! Mármint hogy bemegyek egy SKF boltba, és a csapágyon lévő szám alapján veszek egy mérethelyes csapágyat kb 1000-1500Ft-ért. Lehet, hogy a kerékpár boltban kapható xy márkájú 10-20.000Ft-os jóval kisebb gördülési ellenállású, meg 3 grammal könnyebb, meg úgy válogatták meg az anyagokat, hogy az a legjobban passzoljon a kerékpáros felhasználáshoz, de akkor is…. Ha nincs SKF száma, akkor az valami ipari csapágynak látszó tárgy! És sajnos azt tapasztaltam, hogy ilyen túlárazott, ipari csapágynak látszó tárgyakat akarnak letolni az ember torkán. Szóval lehet, hogy mégiscsak maradok a kónusznál, és 1.) vagy a shimanó kónuszai jóval jobbak a csepelénél, és nem fogok vele szívni, 2.) vagy, –
    bár 25 éve javítom a saját és családom biciklijeit – elviszem szerelőhöz beállíttatni a kónuszt, 3.) vagy megtanulok kónuszt beállítani, mert az eddigi szívásaim a nem helyes beállítás miatt voltak. Remélem az 1-es pont jön be.

  3. Petrenko

    Jobb a kónuszos rendszer. Nemhiába a shimano nem hajlandó iparicsapágyas rendszereket gyártani. A kónuszos ugyan bonyolultabb karbantartásra szorúl ( steril szerelési környezetre) egy 10 ezer forintos Xt shimano agyat úgy öltem meg hogy poros szemcsés zsírt raktam bele véletlen. A kónusz beállítást ha megtanulja az ember meg a karbantartását akkor nem igen fog ipari csapágyasat venni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.