A Csepel Mátra építése eljutott oda, hogy már összeszerelésről és nem bontásról lehet beszélni, ugyanis a festett alkatrészek végre megétkeztek. Ez a bicikli ugyan nem karácsonyi ajándéknak készült, de talán a tulajdonosa már a fa alá teheti magának 🙂
A bicikli nagyrészt az eredeti színét kapta vissza, de mivel nem volt cél az eredeti állapot teljes visszaállítása, ezért egy kicsit a gyári állapotától eltérő irányban indultunk el. Mivel a felnire nem fog fék fogni (hátul kontra, elöl a gumira fogó rudazatos dörzsfék), ezért a felni gond nélkül festhető, így ezek az alkatrészek feketék lettek. Látható hogy a villa takaró lemeze se az eredeti nyers fém szín, így a sok feketét egy kicsit megtöri ez a részlet.
A hajtásrendszer lényegében az eredetinek megfelelő lesz, de az eredeti hajtókar már elég rozsdás volt, így helyette egy másik ékes hajtómű került a vázra. A hajtás ugyan nem Csepel, de korban és stílusban kb egyezik, így nem lesz idegen hatása. A kormánycsapágy csak a sok év alatt rárakódott koszt dobta le magáról, egyébként az eredeti darabok kerülnek vissza.
Végül pár kép az alkatrészek megtisztulásáról, a következő részben pedig már a kész bicikli lesz.
A cikk előzménye itt található, és lesz folytatás is ha elkészül a bicikli 😉
Frissítés: A felújított Csepel Mátráról készült képek a cikkben folytatásban.