Mucikli blog – a biciklis blog

Bringaexpo 2015 beszámoló

A bringaexpo 2015 összefoglalva király volt, szerintem nagyon megérte kimenni! Rengeteg alkatrészt és biciklit tapiztunk, dumáltunk más bringásokkal, kiállítókkal. Nehéz lesz mindent összefoglalni, valószínűleg nem is láttunk mindent.

bringaexpo 2015 katalógusok

A kiállítás alapján a 2015-ös biciklis trendek így alakulnak.:
Az MTB vonalon egyértelműen a 27,5-es kerékméret térnyerése látható a 29-er irányzat “kárára”. Ugyanakkor igazán eldöntöttnek nem érzem ezt a kérdést a gyártók részéről, inkább mindkét (esetleg három) térfélen játszanak mivel a felhasználás jellege szerint mindegyik méret lehet jó választás.
Egyre több a fatbike, bár azt még most se tudjuk mire is akarjuk használni. Az tény hogy menő! A fatbike-ok jellemzően elektromos rásegítéssel voltak szerelve, így kombinálva már akár használható is lehet valamire.
Elektromos hajtás. Igen, ez egyértelműen jellemző volt, az ilyen hajtással szerelt bicikliket már láthatóan kifejezetten így tervezték és nem egy meglévő típus átalakításával születnek.
Aerodinamika. Valószínűleg elérkezett az a pont amikor nem nagyon van már értelme súlyban versenyezni, így a gyártók minden alkatrészt megpróbálnak más módon a konkurencia elé helyezni, például a légellenállás javításával. Apropó, a bicikliken is fel lehetne tüntetni a légellenállási együtthatót mint az autóknál 🙂

A rendezvényre biciklivel érkeztem, meglepően kevesen jöttek ugyanígy, a tároló szinte üres volt dél körül. Az őrzött tároló ingyenes volt, lakat se kellett mert a személyzet hozza-visz a bicikliket.

Bringaexpo 2015 – őrzött bicikli tároló

A bejutás előre megváltott jeggyel fájdalommentes volt, de a pénztárnál rengetegen álltak sorba, sokan szóvá is tették hogy ez annyira nem sikerült jól. A tanulságot gondolom levonták akik sorba álltak, a jegyet előre meg kell venni.

Ahol bementünk a kiállítóterembe, rögtön egy Bulls Monster E Fatbike mellé toppantunk be amit kisebb tömeg nézegetett. Elég brutál látvány amúgy, hát még az ára (kb 1 milla körül van). Ezen és sok más elektromos bringán is Bosch hajtásrendszer van, úgy tűnik komolyan vették hogy berobbannak erre a most éledező piacra.

Bulls Monster

Több olyan termék is volt a standokon amit lehetett tesztelni, ilyen volt például a Rudy Project standján is. Csak egy lencse volt kirakva egy gumikalapáccsal, találd ki mire gondoltak? 🙂 Ütögettük, tényleg bírta. A szemüveg lencsék ritkán találkoznak gumikalapáccsal, de tényleg masszív cucc ami ezt kibírja. Jópofa dolog hogy a szemüveged minden apró darabkáját színben összeválogathatod, így “egyedi” terméket kapsz. Sajnos nem volt időm próbálgatni a szemüvegeket, pedig régóta szemezek velük.
Nem csak szemüvegeket hoztak, ott voltak a bukósisakok is, hangsúly a légellenálláson.

Rudy project színes egyedi szemüveg

A következő termék ami nagyon megfogott, az egy szétfűrészelt DURA-ACE hajtőkar volt. Az egyik ami megdöbbentő volt hogy gyakorlatilag nincs súlya, annyira könnyű (jó hiányzott belőle egy darab :D). Nagyon durva látni hogy a hajtókar belülről üregesre van kovácsolva, ez egy technológiai mestermű, igazi alkatrész-pornó volt a látvány 🙂 Csak remélni tudom hogy nem egy egészséges darabot áldoztak így fel…

DURA-ACE hajtómű belső szerkezet

Ugyanezen a standon a Shimano az elektromos váltóműveket is bemutatta. Egy kormány volt váltókarral felszerelve, illetve az első és a hátsó váltó. Szemléletes volt, így láttad a “kattintás” eredményét és hallottad ahogy a kis szervo-motorok nagyon hamar pozicionálták a váltót. Érdekes a látvány, de engem őszintén annyira nem győzött meg hogy szükséges ez. Kb ugyanannyi előnyt és hátrányt is fel tudnék sorolni hozzá a bovdenes rendszerrel összehasonlítva.

Ami a kerekeket és a felniket illeti, egyértelműen a karbonszálas megoldások szerepeltek, nem sorolnám fel az összes gyártót aki kihozta a termékeit, többek között MAVIC, MR. WHEEL, AMBROSIO.

AMBROSIO karbonszálas kerék

A legszebb össztelós bicikli a kiállításon szerintem a Rose Uncle Jimbo volt. Nagyon szép a kiállása is, az alkatrészek magas minőséget képviselnek és nagyon ütős a festés.

Rose Uncle Jimbo

A legcukibb stand biztosan a Brompton bicikliké volt a Mini Morris-al. Ezt a standot nagyon ügyesen egy koncepcióra építették ami a hajtogatható bicikli köré épült. A miniben volt egy (vagy több) összehajtott bicikli, ez a kis autó és a kicsire összecsukott bicikli nagyon passzol, nem mellesleg a termék Angliai származását hangsúlyozza. Erre az egészre a szórólap tette fel a pontot amit szét lehet hajtogatni, az egyes oldalakon információk vannak a termékről,  ha teljesen széthajtod, akkor középen egy fénykép az összecsukott bicikliről. Nem volt időm kipróbálni, de nagyon kedvesek voltak és megkérdezték hogy segíthetnek-e, biztos odaadták volna valamelyik biciklit.

Ahol a legtöbbet beszélgettünk a kiállítóval, az a Gepida standja volt. Ezúton is elismerésem két kolléga felkészültségét illetően! Elég átfogóan hozzá tudtak szólni a termékeikről feltett kérdésekre, a többi gyártó termékeivel kapcsolatban is képben voltak, lehetett érezni hogy nem csak értékesítők, hanem valóban érdekli őket a biciklis világ. A standon egyébként kifejezetten a 2015-ös Bandon mellett álltunk meg amin nekem egyből szemet szúrt hogy a vázra felszerelt “bovden megakasztó fül” fordítva van felszerelve és így a váz mellett futó bovden hozzáér a festéshez és idővel ki is kezdi azt. A jelenség csak azért érdekes, mert egy ismerősnek a pár évvel ezelőtti modelljén is pont ugyanez a hiba volt, a festéket szépen meg is ette a bovden. Gondoltam megnézem hogy ez csak egyedi dolog-e, fellapoztam a katalógust és hát a katalógusfotón is ugyanígy volt. A standon amúgy ezt szóvá is tettem, kíváncsi vagyok hogy a jövő évben is így lesz-e ez a kis hiba.

Gepida bandon 2015

A legjobb kiállítói ötlet talán a Csepel standján volt, a színes alkatrészeket tányéron szolgálták fel, nagyon jól mutatott. A kiállító srác is elég jól felkészült volt, a képen látható CSEPEL PARAGRAMM kerékagyakról kérdeztem, ez új termék most. Fejből tudta a súly adatokat, készséggel válaszolt a kérdéseimre. Igazán szépre sikerültek és a Csepelre jellemző módon sok színben érhetők el. Ami kár szerintem hogy csak 32 lyukas változat van belőle, de így lesz mit fejleszteni jövőre. Természetesen nem hiányoztak a standról a szokásos színes vázak, és egyéb alkatrészek. de ezt már megszoktuk.

Csepel Paragramm

Ugyanezen a standon lehetett csorgatni a nyálat a Brooks termékeire is. A szép nyergek mellett a markolatokat és táskákat is meg lehetett tapizni, a minőség még mindig jónak tűnik és a stílus magáért beszél.

Brooks termékek

A Continental és az ABUS is szépen reprezentálta a termékeik minőségét. A Continental egy elvágott gumidarabot tett ki a látogatók nyúzópróbájának, mellékeltek hozzá egy doboz rajzszöget is. A rajzszöget megpróbáltuk átszúrni a gumin, de nem sikerült, pedig az ujjam épségét is kockára téve belülről megtámasztottam a gumi falát. Éreztem a tű hegyét ahogy próbált áthatolni a gumin, de nem sikerült átszúrni rajta. Szóval ez meggyőző demonstráció volt.

Continental defektvédelem

Ugyanezen a standon az ABUS U lakatok erejét reprezentálták úgy, hogy két erővágó volt kirakva, az egyikkel az U lakatot lehetett megpróbálni elvágni (természetesen sikertelenül), a másikkal sima spirál lakatokhoz használt anyagot lehetett darabolni. Elég jól szemléltette hogy ezek semmilyen érdemi védelmet nem nyújtanak egy erővágó ellen, az orrom előtt egy kisgyerek is el tudta vágni.

ABUS U lakat teszt

A végére hagytam a legjobbat ami a rendezvény egészét illeti. Az egyik sarokban volt egy kispályás focipálya kialakítva ahol kerékpáros foci ment. Már hallottam ugyan erről a sportról, de még élőben sose láttam. A srácokkal dumáltunk, megengedték hogy a fura bicikliket kipróbáljuk. Most csak legyen itt egy kép két srácról és a biciklikről amikkel ezt a sportot űzik, később egy cikk formájában leírom miről is szól ez. Itt a srácok facebook oldala, tessék lájkolni ha tetszik 🙂

kerékpárlabda

Ami még kimaradt, azokról csak egy galéria még a végére, volt ott minden a biciklire kötözött kolbásztól a veterán és ultramodern biciklikig.
Frissítés: ami kimaradt, arról lesz még cikk, az első itt.