A 29er montimon korábban használt GEAX AKA gumi életciklusa vége felé elkezdtem nézegetni hogy mire lehetne váltani, így esett a választásom a Continental RaceKing típusra. Igazából a korábbi Geax gumival is nagyon elégedett voltam, talán csak a nedves útviszonyok között nyújtott teljesítménye volt kifogásolható. Az viszont nagy pozitívum volt, hogy egyetlen defektet se kaptam az alatt az idő alatt amíg a hátsó gumi futófelülete nagyrészt le nem kopott (a pontos km mennyiséget nem tudom). Azért írtam hogy amíg, mert az utolsó útján mégis sikerült egy lassú defektet kapni vele. Akkor amikor már a táskámban lapult az új gumi természetesen… Hát igen, ez a gumi utolsó bosszúja 🙂
Ugyanezt nem tudom sajnos elmondani az új Conti gumiról, eddig 2 defektet sikerült összeszedni 650 km alatt. Volt több rövidebb edzés a Hármashatárhegyen, ezek alatt nem történt probléma, és volt két nagyobb túra ami 1-1 defektet eredményezett. Az első esetben egy nagy rózsa tüske állt bele a hátsó kerékbe, a második egy akác lehetett. Nem mondom hogy a korábbi gumival nem történt volna baj, de azért rosszul kezdődik.
Amúgy mindkét eset nagyon pici lyukat eredményezett csak a belsőn, lassan eresztett, de nem szívesen pumpál kis kézi pumpával az ember egy ekkora gumit a tűző napon pár kilométerenként, így hát meg kellett ragasztanom.
Legyünk jóindulatúak, mondjuk hogy ez egy pech széria kezdete és vége volt egyben, és innentől nem lesz ilyen bajom ezekkel a külsőkkel. Ettől a bakitól eltekintve eddig nagyon elégedett vagyok. Leginkább a korábbi gumival tudom összehasonlítani, hiszen az most a legfrissebb élményem, tehát a Geax Aka 29er gumihoz képest értendőek a következők.
Már felszereléskor feltűnt, hogy az oldalfal eléggé vékony anyagból van. A gumi nem drótperemes, tehát hajlik mindenfelé, de a felszerelése ettől még könnyen ment, akár szerszám nélkül fel-le lehet szerelni ha nagyon akarod. Nem tudom hogy ez a hajtogathatóság vagy a felni-gumi kombináció számlájára írható, de nekem elég keményre fel kellett fújni ahhoz hogy mindenhol szépen egyenletesen feküdjön fel a felnin (vagy lehet kisebb nyomáson folyamatosan gyűrni ahol nem teljesen jó). Persze a nyomásból később vissza lehet venni és szépen a helyén marad, de kézi pumpával nem egy nagy élmény ennyit fújni.
Valószínűleg a vékony oldalfalnak köszönhetően az első úton az volt a legfeltűnőbb változás, hogy a korábbi gumival azonos nyomáson sokkal jobb menetkomfortot nyújtott a bicikli. Ebben a változásban azért vagyok biztos, mert az adott útvonal a Hármashatárhegyre felfelé szinte napi rutin mostanában és így rögtön észrevettem a különbséget. A másik ilyen tulajdonság amit rögtön megfigyeltem, hogy halkan gurul betonon. Ez a tulajdonsága valószínűleg jó gördülési ellenállást is jelent sima úton. A kapaszkodó képességet száraz, poros úton nem értékelném túl jóra, ahogy a kanyarban mutatott tulajdonságait se, elég hamar meg tud csúszni. Döngölt földön vagy csak egy kicsit nedvesebb földön ezek a problémák nem jelentkeznek, szépen megtapad.
Hogy mire ajánlanám? Szerintem általános túra vagy edző guminak kiváló, hiszen betonon jól gurul, ezért nekem például a városból az erdőig kitekerni kifejezetten jó vele. Az erdőben a körülmények függvényében kis kompromisszumokat lehet hogy kell miatta hozni, de legalább nem fáradok el amíg a pályához érek a városban és ez így megéri összességében. Annak is ideális választás lehet, aki csak kisebb százalékban megy terepen, vagy nem kifejezetten meredek emelkedőkön teker. Ez a külső amolyan igazi mindenesnek tekinthető, ami azt is jelenti hogy nem kiemelkedő semmiben, de sehol se rossz.
Ha nem szeretsz defektet javítani, akkor az alap változattól (papíron) sokkal jobb defektvédelemmel ellátott verziót érdemes választani, illetve van egy kifejezetten csúcs minőségű változat is, ezek már a BlackChili anyagösszetevővel készülnek.
Amit most nyúzok, az teljesen alap változat, így csak az alapanyag és a minta az ami biztosan egyezik a magasabb minőségű és árú változatokéval.
További egyebek, adatok a gyártó oldalán.