Pár éve még idegenkedtem a cyclocross stílustól, milyen furcsa dolog már egy országúti szerű biciklivel a terepen mozogni… Azóta beért a dolog bennem, szép lassan hozzászoktam, megemésztettem és már oda is eljutottam hogy tetszik. Főleg ez a példány, szerintem nagyon jól sikerült.
A mai trendeknek megfelelően ezen a gépen már tárcsafék van, ez a felhasználási célt tekintve sokkal jobb választásnak tűnik a cantnis fékhez képest. Szép megoldás a fékvezeték elvezetése a villán, ez ugyanis egy vájatban fut végig a tárcsafékig, így kevésbé valószínű hogy beakadhat bármibe. A villán egyébként látszik egy fő különbség a cyclocross és az országúti között, ezt talán még egy teljesen laikus is kiszúrja.: hatalmas sárférő helyet hagytak ugyanis a kerekek mellett. Ha próbáltál már nagy sárban tekerni, akkor biztos előfordult már hogy a villa és a kerék között annyi sár gyűlt össze, hogy a kerék már nem is tudott forogni. Egy ilyen villával ennek kisebb a valószínűsége.
A hajtásról egy komplett SRAM CX1 szett gondoskodik, nekem nagyon tetszik megjelenésre, de az elöl 1 tányéros rendszerekkel kapcsolatosan változatlanul fenntartásaim vannak mert a lánc elég sok esetben fut keresztbe. Ettől függetlenül értem az elgondolást ami mögötte van, lehet hogy idővel ez is meg fog érni bennem és hozzászokok mint a cyclocross bringákhoz…
Forrás és további képek.: http://www.cycleexif.com/insalata-tricolore-standert-bicycles-erdgeschoss