Normál esetben erre a megoldásra azt mondanám hogy gányolás, de ha nincs nálad semmi és haza szeretnél jutni, akkor opció lehet.
Több defekt javítós trükk is látszik a videón, az egyik hogy a rókától mindig kérhetsz pumpát 🙂 Najó ez csak itt van így, de azért pumpa sok helyen van, benzinkút például. Ami tényleg jó trükk, hogy a defekt javításához nem kell feltétlen kiszedni a kereket. Sokan csavaros tengellyel szerelt biciklit hajtanak, de nincs náluk villáskulcs hozzá. Ilyen esetben sem kell pánikba esni, ha javítod a belsőt és nem cserélni, akkor ugyanúgy le tudod szedni a külsőt az egyik oldalon és a belsőt a bicikli láncvillára fűzve meg tudod javítani. Van erre persze más megoldás is, van olyan belső ami nem egy végtelenített forma, hanem egy helyen meg van szakítva és lezárva a két vég, ezt a kerék kiszedése nélkül is lehet cserélni.
A videóban szereplő fő trükk, az magának a lyuknak a javítása. A történet szerint a srácok beejtik a ragasztót a csatornába (tipp: ne egy csatornafedél felett állj neki szerelni :D), így ragasztó nélkül kell a problémát orvosolni. A megoldás pedig az, hogy a lyuknál a belsőt összehajtja és egy cipőfűzővel az összehajtott részt jól átköti. Ez a módszer valóban működhet, de mivel a belső rövidebb lesz így, ezért nyújtani is kell rajta. A srác ezt úgy csinálja, hogy rálép, és meghúzza felfelé. Ezt annyiból nem javasolnám, hogy ezzel azt kockáztatod hogy a földön rálépve újabb lyukat csinálsz a gumin, ha ezt többször egymás után a javítással együtt elvégzed, akkor egy végtelen ciklusba kerülhetsz 🙂 Szóval a lényeg hogy ki kell kicsit nyújtani a belsőt, hogy az eredeti átmérő megmaradjon. Ezzel persze a belső kuka lesz, ha otthon meg is javítod, már az átmérője sokkal nagyobb lesz mint kellene.
Ezt a módszert csak abban az esetben javaslom ha nincs jobb megoldás, egy utolsó próbálkozásnak megfelel. Az ilyen módon “javított” belsővel valószínűleg egy darabig el tudsz menni, de ha lehet, akkor inkább a hagyományos ragasztásos módszert javaslom továbbra is 😉