Mucikli blog – a biciklis blog

GEAX AKA 29er gumi teszt

A GEAX kapcsán először lehet hogy arra gondolsz, hogy mi is ez, valami új kínai csoda márka? Ha ez jutott eszedbe, akkor rossz úton jársz. A Vittoria talán ismerősebben hangzó név lehet, és ha a Vittoriát ismered, akkor a GEAX már csak egy kis lépés, ugyanis a terepre szánt gumikat ezen a néven adják el.

GEAX aka 29er gumi

Mikor a gumit először felfújtam, az jutott eszembe hogy ez ballonosabb mint a 2.2-ből gondoltam. Hiába, a 26-os montikhoz szokott szemnek furcsa ez a nagy kerék. Eredetileg azért esett erre a gumira a választásom, mert olyat akartam, amin apró minta van. Azt gondoltam hogy legyen olyan, amivel viszonylag jól lehet betonon is menni, de terepen is megállja a helyét. Az igazság az, hogy annyira nem sikerült jól a választás, betonon lehet ugyan vele menni, de a folyamatos morgó hangból azért kitalálható hogy nem gurul annyira jól. Cserébe azért van ennek jó oldala is, murvás úton vagy földúton nagyon jónak értékelem, a kapaszkodó képessége is elsőrangú. Mivel a legtöbb kilométer azért betonon szalad bele a biciklimbe, ezért az ajánlott nyomásnál kicsit magasabb értéken használom, ez a felületen látható is, a közepén jelentősen jobban kopik nálam mint az oldala felé. Ezt nem értékelném negatívan, nem kifejezetten cross-country jelleggel használom. Defektet még nem sikerült vele kapnom, a futófelület elég vastag és erős, elég nagy tüske vagy üvegszilánk kellene hozzá hogy kiszúrja.

Az eddigi tapasztalataim szerint két negatív tulajdonsága van mindössze. Az egyik ilyen negatívum ami jobban zavar, hogy vizes sima felületen nagyon csúszik. A nagyon, az tényleg így értendő, vizes betonon kifejezetten könnyen megcsúszik. Nedves földúton jól megtapadnak az apró minták, nagyobb sárban még nem volt alkalmam tesztelni, de valószínűleg nem is lenne nagy élmény.
Ami kevésbé zavaró, de azért negatívként értékeltem, hogy nehéz. Nem mértem meg, de elvileg 770g ebben a méretben. Azért írtam hogy kevésbé zavaró, mert menet közben csak a gyorsíthatóságon érezni. Azért is csak kicsi a mínusz, mert ebben a méretben a versenytársak se könnyebbek, ez a méret velejárója és csodák nincsenek 🙂
Több verziója és mérete létezik a típusnak, a gyártó oldalán van egy nagyon jó kis körgrafikonos összehasonlító ábra is amiben jól lehet szemléltetni az egyes verziók és méretek különbségét.:
http://www.vittoria.com/tire/aka/

Összességében elégedett vagyok vele. Ha kizárólag a felhasználási céljának megfelelően cross-country gumiként lenne a biciklimen, akkor nehéz lenne belekötni bármibe.