Mucikli blog – a biciklis blog

MICHELIN Wild Grip’R Advanced gumi teszt

A legutóbbi gumi tesztben amit írtam, épp gumi váltás előtt voltam, így azóta fel is került egy új szett. Bár a korábbi gumival elégedett voltam, több okból se raktam fel ugyanolyat megint. Az egyik, hogy szeretek kísérletezni, mindenképpen valami újat akartam kipróbálni. A másik ok, ami ennél fontosabb, hogy tél van. A korábbi Mitas SCYLLA mintázata nem annyira alkalmas téli használatra, ugyanis új korában is kicsik rajta a bütykök. Ahogy a cikk címéből is kiderült, a választás most a MICHELIN Wild Grip’R Advanced típusra esett. Itthon nem látni túl sokat ebből, én konkrétan még nem láttam biciklire szerelve. Országútin viszonylag gyakran látok Michelin gumikat, de montikon nem annyira gyakori. Ez amúgy szerintem nem csak itthonra igaz, megnéztem a Salzkammergut A távos statisztikákat, ott se szerepel a statisztikákban. Nem tudom ennek mi az oka, gondolom itthon az árazás egy döntő szempont lehet. Amúgy gondolom az is probléma, hogy nincs az emberek orra alá tolva, nem hirdetik, nincsenek tesztek az ismert oldalakon.

Amiért erre a gumira esett a választásom, az a “mindenes” jellege. Régen volt egy Michelin gumim amit nagyon szerettem, reméltem hogy hasonló jó tapasztalataim lesznek most is. Lelövöm előre a poént, hátha csak erre vagy kíváncsi: igen, ez egy *** jó gumi 🙂 Ezt a *** részt egyébként meg is *-oznám, mert természetesen ez eléggé felhasználás függő, a későbbiekben kifejtem részletesen.
Az első meglepetés ami ért, az a gumi felrakásakor volt; ugyanis annyira szépen passzol a felnire, hogy egy kis kézi pumpával is fel tudtam rakni. Ha nem lenne egyértelmű, természetesen belső nélkül használom, mivel tubeless kompatibilis. Került már másik ilyen gumi is a kezembe ami nem igényelt kompresszort a felrakáshoz, de itt ez tényleg tökéletesen sikerült mindenféle trükközés nélkül. Persze amilyen okos vagyok, úgy álltam neki a műveletnek, hogy nem volt bele tubeless lötyim (biztos van… ja mégse). Szóval utána 2 napig úgy jártam vele, hogy nem volt benne folyadék, így egy kicsit eresztett, de kibírt egy egész napot és csak másnap kellett ráfújni. Ami a nyomást illeti, 1.8-4 bar közötti értéket ad meg a gyártó, én kezdésnek 2.5 körülire fújtam. Az első pár méter tekerés után úgy gondoltam hogy nem leszünk jó barátok, úgy éreztem hogy egyáltalán nem gurul betonon. Feljebb nyomtam 3 barra, de igazából ez semmit se változtatott, ugyanúgy nem gurult vele a bicikli. Szóval amit már most leírnék negatívumként (és igazából ez az egyetlen eddig), az a magas gördülési ellenállás sima talajon. Igazából kb mindegy mennyire fújod fel, ez nem fog érdemben változni, mert a minta és az anyag összetétel olyan, hogy tapad. Ez a tulajdonsága mínusz pár fokig biztosan így van, érzésre a meleg szobában és odakint a hidegben is pont ugyanolyan puhák a bütykök, nem válik rideggé az anyaga.

Ami a mintázatot illeti, a gyárt szerint univerzális, a legtöbb területen használható. Én úgy gondolom, hogy általában az univerzális dolgok sehol se igazán jók, de azért lehet valami úgy univerzális, hogy kevésbé fontos tulajdonságokban legyen rossz valami. Itt szerintem a gördülési ellenállás és a súly a negatívum, cserébe a legtöbb felületen jól tapad, ott is ahova nem igazán tervezték. A napokban megjárattam havas felületen és ónos eső után is, de nem jött tőle zavarba. A fagyott talajon nagyon jól kontrollálhatóan csúszik meg, érezni amikor eljön az a pont aminél már nem tapad be.
A mintázat egyébként forgásirányos, elöl és hátul pont fordítva kell felrakni. A hátsó irány láthatóan a jó kapaszkodó képességre van optimalizálva, míg az első így jól tapad fékezés irányában. Az egész gumin elég mélyek a bütykök, így a sár is egész jól tisztul belőle, de nem egy kifejezett sár gumi. A szövet sűrűsége csak 60 TPI ami elég kevésnek tűnik nekem, majd meglátjuk mennyire áll ellen a szúrásoknak. A gyártó nem halmozza el az információ éhes látogatókat információval a termék weboldalán, de állítólag jól ellenáll a szúrásoknak. Erre még csak annyit tudok mondani, hogy majd meglátjuk, de eddig nem láttam nyomát annak hogy a ragasztó fröcskölt volna belőle. Amit még hátrányként meg tudnék említeni, hogy elég nehéz a kategóriájában, 29×2,25 méretben 760gramm, ez elég sok szerintem.

Összességében, úgy gondolom, hogy télen és tavasszal ezt a gumit fogom nagy örömmel használni, úgy érzem nehéz zavarba hozni. Maratonozásra nem kifejezetten tartom alkalmasnak, legalábbis az itthoni maratonokon semmiképpen. Amennyit nyersz vele tapadással, az nem jelent olyan sok előnyt, mint az a hátrány amit betonon vagy döngölt földön összeszedsz a gördülési ellenállás miatt. Amire szerintem nagyon jó, az a nehezebb terepek leküzdése, téli vagy tavaszi edzés, amikor a sebesség kevésbé számít, a sáros vagy havas felületen a tapadás fontosabb.