Ma hazafelé kicsit meglepődtem, a pirosnál mellém állt egy Bubi. Amióta hideg van, jellemzően csak a teli tárolókat látom, hébe-hóba lehet kósza Bubiciklistát látni a városban. Ennek valószínűleg (biztos) a tél az oka, ahogy kitavaszodik megint kerülgethetjük a lassú szerelvényeket az úton. Az jutott eszembe ahogy a mellettem álló bubira csodálkoztam, hogy mivel lehetne rávenni az embereket hogy télen is biciklizzenek? A Bubin ott van a sok elektromosság, lehetne fűtött a markolat vagy az ülés 🙂 Szerintem sokszor aki hajlana rá, az azért nem ül bubira mert nincs megfelelő kesztyűje (vagy nincs nála). Ha nem is fűtéssel, de fixen rászerelt beledugós védővel el lehetne télre látni ezeket a járgányokat (olyan kézmelegítőre gondolok mint a robogókon látni a futárok gépein).
Mire ezt végiggondoltam zöld lett és a Bubi kilőtt 🙂 Kicsit meglepődtem, a srác aki hajtotta amúgy biztosan biciklizik, valami különleges okból mehetett kölcsönzős géppel. A “kilőtt” persze erős túlzás, de megszoktam hogy országútival vagyok és ha nem sietek akkor is állva maradnak mellettem. Viszont most Dömpivel voltam ami nem a gyorsaságáról híres. Ez egy Magellán Polarx egysebességes hajtással, széles terep gumikkal. Szóval nem egy gyors-léptű gép, vagy legalábbis önerőből nem az, lejtő kell neki. Ami innen következett, az olyan volt mint amikor a kamionok előzgetik egymást az autópályán, egyik picivel gyorsabb, de csak éppen annyival hogy lassan megelőzze. Aztán vissza. Szóval hogy mennyire lassú a bubi az ebből is látszik, nem egy amatőr tekert vele, de a lehető leglassabb energiavámpír biciklimmel ugyanazt a tempót lehet menni. Ez a “verseny” amúgy csak a Margit-hídig tartott, onnan a súly hátrány miatt a srác teljesen lemaradt, pedig felfele az én gépem is jelentősen belassul. Szóval ha véletlen valami Bubi fejlesztő olvassa ezt, akkor annyit üzennék hogy a legjobb tuning a súlycsökkentés, valamit csináljatok 🙂