Ezt a biciklit Szilveszter barátom megbízásából újítottam fel, az újjászületés egy rövidke történet ami egészen 2013 szeptemberéig nyúlik vissza. A történet egy vaterán lecsapott aukcióval kezdődött, akkor került új gazdájához a bejegyzés főszereplője. Az eredeti gép lényegében gyári állapotban érkezett meg, csak a használatból eredő kopások voltak rajta, az összképet a két különböző gumi azért eléggé lerontotta. A felújítás következő lépése a szétszerelés és festés volt, ezek viszonylag hamar megvoltak, aztán egy nagy szünet következik. Idén év elején került a képbe a Mucikli műhelye, ugyanis májusban Balaton kerülést terveztünk, addigra kész kellett hogy legyen…
Sokat beszélgettünk a felújításról, az eredeti terv az volt, hogy ez egy másodlagos, “kocsmázós” biciklit építünk. A végeredmény azért ennél jobb lett, már az építés során a műhelyben többen lecsaptak volna rá 🙂 A váz matt fekete színéhez kínálkozott az élénkpiros, így a bovdenházak, kulacstartó pirosak lettek. A váz muffolását pirossal kihúztam, nagyon mutatósra sikerült.
Az már az elején világos volt, hogy az eredeti kerekek és a hajtómű nem fog visszakerülni. A sors úgy hozta, hogy hozzánk került két Mavic CPX 21 felni 32 lyukas változatban. Az egyik felnibe be volt fűzve egy Campagnolo kerékagy, mint később kiderült, ez zsákutca volt és ki kellett fűzni az agyat. Sajnos nem találtunk megfelelő fogaskeréksor-váltó kombinációt, így került a helyére egy Miche kerékagy szett, hozzá szintén Miche fogaskeréksor ami fogaskerekenként bontható, így később akár 1-1 fogaskerék is cserélhető a rendszerben. Az új kerekek természetesen 622-es méretűek, az eredeti 630-as kerekeknél így kisebbek. Főleg a kisebb kerékméret következményeként esztétikai és praktikus okokból került sárvédő a biciklire, jobban mutat így, mint az üres hely a váz és a kerék között.
Az új kerékagyak mellé illett új váltókat felrakni, a hajtóművet főleg a súlya miatt cseréltük újra. A bicikli összsúlya a gyári állapothoz képest meglepően kevés lett köszönhetően az alu felniknek és az új, könnyebb alkatrészeknek.
Mint említem, az építéssel végeznünk kellett a tervezett Balaton kerülő túra előtt. Hát így is lett, az indulás előtt két nappal elkészültünk. A teszt út kb 10 km volt, ezt követte a Balatoni túra. Ez már-már Mucikli hagyomány, a termékeket élesben teszteljük, és akkor már miért ne egy nagyobb túrával?
Szóval így mutatott a gép a vasútállomáson a túra kezdetekor, innen 200 km volt a teszt kör 🙂
A terv az volt, hogy a teszt kör alatt majd csinálunk fényképeket, mivel előtte erre már nem maradt idő. Két apró probléma adódott a tervünkkel: az egyik hogy esett az eső, így koszos lett a bicikli. A másik az volt, hogy a nagy sietségben egy kanyarban sikerült a biciklivel kicsúszni az útról, ennek következtében a fékváltókar és a kormány kapott egy nagyobb pofont. Szerencsére semmilyen személyi sérülés nem történt, a biciklit az út szélén megjavítottuk és a kört is teljesítette. Otthon aztán a sérüléseket orvosoltuk, az eredeti bicikliről megtartott ülést is lecseréltük. Szóval a végeredmény igazán szép lett, egy újabb Mucikli az utakon 🙂
Horváth Peti
Sziasztok! Arra esetleg emlékeztek még, mekkora fékek kerültek rá? Én is most építek, és rendelem a cuccokat, de itt sajnos megakadtam. Köszönöm!
skipy
Szia!
Hát erre pont nem, de várhatóan pár napon belül találkozok a tulajdonosával és a bicikli is megvan még, így nincs akadálya hogy megnézzem. Igyekszem nem elfelejteni és elküldöm a méretet!
Horváth Peti
Megtennéd? Előre is ezer hála! : )
Köszi,
Peti